Szukaj:Słowo(a): Zawór EGR Opel Astra

Miałem podobny problem w moim aucie i co się okazało? - recyrkulator
spalin.
Ponoć jest to dość często spotykana wada w Astrach II. Szarpie na obrotach
1,5 - 2,5 tys. a później idzie OK. Wszędzie w autoryzowanych serwisach
Opla
mówili że te typy tak mają - "to fachowcy". Dopiero znajomy mechanik
powiedział że to może być ta przeczyna - miał rację. Nie wiem czy to Twoje
szarpanie ma związek z rodzajem paliwa. Może jak wymienisz recyrkulator
(ok900 zł w serwsie) to będzie wszystko OK.



Jedź do serwisu i zapytaj czy twój model astry obejmuje kampania na zawory
EGR
jeśli tak to wymieną ci go gratis
Byłem w ASO opla tydzień temu na diagnostyce bo zapaliła mi się kontrolka
silnika
Zanim podpięli mi TECHa  znajomy mechanik pocieszył mnie że jeśli to EGR to
mam fart bo jest teraz kampania na te zawory do niektórych modeli silników
(podobno padają jak muchy) i nie będę musiał płacić za to ustrojstwo Na
szczęście okazało się że ukruszył się jeden wtyk  z kostki emulatora
wtrysków LPG i przez to  zapalała się kontrolka silnika

pzdr
Zbigi


Mam pytanko odnośnie Opla Astry II 1.7 TD. Zapala mi się lampka
diagnostyki
silnika i w tym momencie silnik traci moc. Po chwili lampka gaśnie i jest
ok
ale np. przy wyprzedzaniu to jest kompletna lipa. Po podłączeniu pod
komputer pokazuje błąd P400 kod części 3. Co to może być?



Masz uszkodzony zawór EGR cyrkulacji spalin lub
przepływomierz powietrza cena naprawy w jednym
lub drugim przypadku to ok. 1000,- zł
(uszkodzony jest tylko jeden z tych elementow)

Cena oczywiscie w autoryzowanym serwisie.

pozdrawiam
Jacek


Mam Problemik auto Opel Astra 1.4 16v 180KKM '99ROK. Od pewnego czasu podcza
s gwaltownego wciskania gazu auto strasznie szarpie, jezeli wciskam gaz plyn
nie autko normalnie sie prowadzi. Wymienilem swiece i kazbe zaplonowe - dale



U mnie to był zawór EGR przy podobnym przebiegu.

<<JareKKK<<

| Ja miałem podobe obajwy w Corsie B z silnikiem 1.2 16V - nie rozbierałem
| połowy samochodu ;) tylko pojechałem na diagnostykę - padł
| przepływomierz. Po wymianie i wykasowaniu błedu - jak ręką odjął :)

Skapiec jestem. Nie mam wylozyc od reki 100zł po to, by sie dowiedziec, ze
nic nie wykryto. Kontrolka ECU ani razu nie mrugnela.
Poza tym, moj silniczek jest z tych starszych - ani przeplywomierza, ani
zaworu EGR ani nawet czujnika predkosci obr. walu.
Po zapoznaniu sie z forum Astry, sklonny jestem skierowac podejrzenia w
strone modulu wzmocnienia zaplonu. W czwartek podjade znow do kolegi i
sprobuje przelozyc.



U mnie też nie zapaliła sie kontrolka - wszystko niby OK - dopiero komputer
w ASO Opel wykrył, że przepływomierz ma nieprawidłowe wartości (nie był to
jeszcze taki błąd, który zostałby wykryty przez samochód i zapalił kontrolkę
ECU - zapaliła się ona jak umarł silniczek krokowy.

Witam szanownych gropowiczow.
Mam taki problem. Zapalila mi sie kontrolka silnika (zero wplywu na prace
silnika) podczas jaady. Wiem ze to zawor EGR, typowa usterka w tych
silnikach. Czyscilem go juz raz i pomoglo na ponad 15kkm ;). Mam tylko
takie
pytanie: wyczytalem gdzies, kiedys, o zatykaniu tego zaworu, czy ktos
robil
cos takiuego w tych silnikach? czy to pomaga? jaki to ma wplyw na prace
silnika (wieksze/mniejsze spalanie, kultura pracy)?
Jutro pewnie go rozbiore... wiec prosze o odp. bo zastanawiam sie co
robic... czycic czy cos konbinowac.
Za odp z gory dziekuje
Pozdrawiam

Opel CorsaB 1.0 12V, X10XE, 2000r, 95kkm
ciach<



Witam

niech Kolega zajrzy na http://autokacik.pl/ , na kącik Astry i tam sie
Kolega wszystkiego (mam nadzieje) dowie.

pozdrawiam
dip

Witam

Faktycznie moj blad, astra ma 1.7 DTI 75 KM (silnik ISUZU). Ale
przeplywomierz byl wymieniany jakis czas temu, twierdza, ze dawali nowy
... Podpowiadali mi tez zawor RGR bo pow. 160km/h wlacza sie kontrolka
check engine i gasnie dopiero po ponownym uruchomieniu stacyjki.



Wina może faktycznie leżec po stronie brudnego zaworu EGR (zawór
recyrkulacji spalin). Właściele opli bardzo narzekają na ten element ale w
każdym samochodzie trzeba od czas do czasu przeczyścić egr-a. Poczytaj sobie
forum opla. Jest tam kilku gości którzy znają się na rzeczy. Oczywiście
filtr paliwa i powietrza wymieniony?

macko

Witam

Kiedy i czy byl egr czyszczony to nie mam pojecia, mam to auto dwa lata i
nie robilem tego. Filtr paliwa i pow. zmieniam co pol roku.

Pozdrawiam
Camel




| Witam

| Faktycznie moj blad, astra ma 1.7 DTI 75 KM (silnik ISUZU). Ale
| przeplywomierz byl wymieniany jakis czas temu, twierdza, ze dawali nowy
| ... Podpowiadali mi tez zawor RGR bo pow. 160km/h wlacza sie kontrolka
| check engine i gasnie dopiero po ponownym uruchomieniu stacyjki.

Wina może faktycznie leżec po stronie brudnego zaworu EGR (zawór
recyrkulacji spalin). Właściele opli bardzo narzekają na ten element ale w
każdym samochodzie trzeba od czas do czasu przeczyścić egr-a. Poczytaj
sobie forum opla. Jest tam kilku gości którzy znają się na rzeczy.
Oczywiście filtr paliwa i powietrza wymieniony?

macko




Silnik to 1,4 benzyna. Nie sadze zeby ECOTEC, cokolwiek to jest :/
Nie wiem tez co to EGR :(
Ale chetnie sie dowiem co to i gdzie tego szukac



Jak 1.4 i z 97roku to raczej to jest Ecotec :)
Najlepiej to zczytac bledy z komputera. Nie wiem jak to jest w Astrze ale
pewnie niewiele inaczej jak w Vectrze. A na ten temat mozesz poczytac na
http://www.vectraklub.pl w dziale porady dla Vectra B. jest tam sposob
wywolywania kodow usterek i objasnienie jak to zrobic. Nt EGR i krokowca tez
tam mozesz przeczytac. Ew mozesz zapytac na nayszm forum :
http://forum.vectraklub.pl moze ktos cos pomoze :) A EGR to jest zawor
recylkulacji spalin czy cos takiego....

Pozdrawiam
_
Krzysiek
Opel Vectra B X20XEV
http://www.vectraklub.pl


Nie dramatyzuj koleś. Poszukaj na jakimś forum oplowskim. Z tego co
pamiętam to robisz zworkę n jakiś pinach kompa i idczytujesz błyski
kontrolki check engine. I masz juz kody błędów - jeżeli takowe są. Ja
obstawiam zawór EGR - recyrkulacji spalin. Standard usterka



nie dramatyzuje :D hehe
Sam mam Opla i sam błędy sobie sprawdzam na spinaka.
Pytanie jednak było zadane w taki sposób, że obawialem sie, ze kolega jednak
będzie szukał komputera domowego ukrytego pod siedzieniem.

jest metoda ale nie wiem jak to jest w Astrze, bo nie wiem czy mają takie
same pinu jak w mojej Omedze ...

Wiec sam nie dramatyzuj "koleś" :P


| Nie dramatyzuj koleś. Poszukaj na jakimś forum oplowskim. Z tego co
| pamiętam to robisz zworkę n jakiś pinach kompa i idczytujesz błyski
| kontrolki check engine. I masz juz kody błędów - jeżeli takowe są. Ja
| obstawiam zawór EGR - recyrkulacji spalin. Standard usterka

nie dramatyzuje :D hehe
Sam mam Opla i sam błędy sobie sprawdzam na spinaka.
Pytanie jednak było zadane w taki sposób, że obawialem sie, ze kolega
jednak
będzie szukał komputera domowego ukrytego pod siedzieniem.

jest metoda ale nie wiem jak to jest w Astrze, bo nie wiem czy mają takie
same pinu jak w mojej Omedze ...

Wiec sam nie dramatyzuj "koleś" :P



Dobra dobra. Sorki za "kolesia" jeśli w czymkolwiek uchybiłem :)





Mam taki problem zapala mi sie lampka z wtrysku podczas jazdy gdy zdejmuje



Miałem 2 takie przypadki w Oplach:

1. Omega B - pomogło przeczyszczenie odpowiednich wtyczek instalacji elektrycznej.

2. Astra I - pomogła wymiana zaworu EGR (znacznie droższa impreza :-(

<<JareKKK<<

Witam

Zapaliła mi sie kontrolka. Silnik pracuje właściwie poprawnie, jedynie
na luzie obroty są raz większe, raz miniejsze - czasem tak małe, że
silnik gaśnie.

Znalazłem na http://astra.autokacik.pl/ spinaczowy sposób na odczyt kodu
błędu, ale troche zgłupiałem, bo lampka miga do mnie coś dziwnego:
1,4,10,5. Pasowałoby mi to do kodu "1405 Uszkodzenie zaworu EGR".
Chociaż nie rozumiem czemu nie miga "12" na początku. Czy dobrze myślę?

Nie bardzo mam ochotę wydawać 100zł o Opla za podpięcie do kompa, tym
bardziej że jeśli to EGR, to koszt nie jest niestety mały :(((

| |

| Ja troche OT, jak to jest, ze ten zawor pada notorycznie w oplach? W
mojej
| Astrze II padl juz po paru dniach. Mają to tylko Ople?

| pzdr
| maro

| one nie padaja poprostu trzeba je czyscic z sadzy po spalinach, ja musze
to
| robic raz na rok i chodzi dalej

Hmmm... pewnie głupie pytanie zadam... Czym sie objawia uszkodzenie tego
zaworu?? Po czym poznać ze czas juz na jego wyczyszczenie??
Pozdr.
Gracjan



Gdy jest walnienty to masz to sygnalizowane bledami kodow i kontrolka
silnika, dzieje sie to wtedy gdy trzpien w EGR jest zablokowany przez
spaliny i nie moze sie ruszac...

Zbyszek

Witam wszystkich !
Niedawno kupiłem autko pt.: OPEL ASTRA F 1.6 8V. Ponieważ okazało sie że niektóre żarówki były popalone to postanowiłem je wymienić. Po wymianie okazało się, że świeci się kontrolka silnika (która też była spalona). Odczytałem kody i wyszło 44,47,93. Po identyfikacji pojechałem na szrot po zawór EGR. Idę montować ... a w silniku NIE MA EGR-a !
Zaniepokojony odczytałem numer silnika, a tam nasmarowane jet: C14NZ !
Na tabliczce na pasie przednim: X16SZ.
Jak przestaniecie się śmiać, to podpowiedzcie co zrobić, aby nie wymieniając silnika na właściwy pozbyć się błędów.
Dodam że obecny silnik C14NZ jest wersją z DIS-em, czujnikiem stukowym, czujnikiem wału korbowego, ale bez EGR-a i nie mogę takiej wersji u nikogo namierzyć. Najlepsze w tym wszystkim jest to że ECU i wiązka kablowa silnika jest od wersji X16SZ. Zawór EGR pożyczyłem na kilka dni, ale zmieniło się tylko tyle że zniknął błąd 44 i 47, ale został 93 i za cholerę nigdzie nie mogę znaleźć informacji co to takiego oznacza (interpretacja błędu).
Auto przyjechało w takim stanie z Niemiec.

Pomożecie ?
Witam jestem posiadaczem takiego opla,2.0 DTL 80 KM slinik pracuje bardzo ładnie, ale jest strasznie mulasty,przy zimnym silniku auto trzeba dłuzej krecic aby zapaliło, i pusci przy zapalaniu niebieski dym, lecz potem jest ok, nie kopciu wogóle, ale jest strasznie mulasty, jak zwykły diesel, prosze o pomoc, co to moze byc, na ciepłym silniku auto super pali i nie puszcza przy zapalaniu zadnego dymka, i nic nie swieci zadne kontroli nie pokazuje zadnego błedu, turbo puszcza olej bo z pod opaski miedzy turbo a rura aluminiowa do intercul jest olej, prosze o pomoc co to moze byc, czy to wina turba, czy przepływomierza ze brak mocy, czy zawór EGR, czy moze cos innego, strasznie mulasty. PROSZE
Witam wszystkich użytkowników Opli

Mam problem ze swoją Astra II 1.7 DTI ( Y17dt ). Przy szybkiej jeździe na trasie ze stałą prędkością ok 120 km/h po pewnym czasie włącza się tryb awaryjny i auto momentalnie słabnie. Zaświeca się przy tym check engine, chociaż nie zawsze. Komputer pokazał dwa błędy: P1125 wskazujący na zawór podciśnienia turbodoładowania oraz jakiś drugi który miał opis "przerwany obwód podciśnienia turbodoładowania". Mechanik po oględzinach stwierdził, że przypadek jest dość dziwny, bo wężyki odchodzące od zaworu podciśnienia po prostu niczym się nie kończą, wiszą swobodnie. Jeden, grubszy powinien wchodzić do EGR, a drugi cieńszy? Ma on ok 10 cm długości ale w pobliżu nie ma niczego, żeby go wpiąć?
Moje pytanie: Gdzie ma wchodzić drugi wężyk od zaworu podciśnienia? Czy to, że on wisi swobodnie może mieć związek z check przy wyższych prędkościach i przechodzeniem w tryb awaryjny? Dodam, że w mieście auto jeździ bardzo dobrze, nadzwyczaj dynamicznie, nie kopci.
Poniżej link z allegro na którym jest zawór i wężyk. Gdzie on ma wchodzić?

http://moto.allegro.pl/it..._38_897218.html
Witajcie. Jestem nowy i szukam pomocy.
Mam Opla Astre F z 92 roku, silnik C16NZ, przebieg ok 192tys km.
Ostatnio zaslepiłem słynny EGR (zawór recyrkulacji spalin), bo mówiono mi ze astra będzie bardziej dynamiczna. No i takowa była. Moje Vmax jakie ją osiagnoem to 165km/h, dziś moge max 120:(. Wysyakuje mi błąd 44 od kompa, czyli: Lambda uboga mieszanka, nie wiem co jest czy siada lambda, jest starai nie wiem kiedy była wymieniana, czy w ogóle była, moze mam gdzieś lewe powietrze ale jak tu je zlokalizować, moze pompa paliwa juz siada i daje za mało paliwa? Nie wiem co jest ale jak jechałem dziś to mi mrugała czasmi kontrolka checkengine i nie wiem co jej jest, jest mułowata na 5 biegu od 10km/h jest trupem , nie wiem co robić?? pomóżcie gdzie szukać awarii ...??

nnym problemem choć mało waznym jest to że gdy do jade autem do skrzyzowania z czerwonymi, hamuje wrzucam na luz, i po 3/5 sekundach obroty z 1000-950 spadają o 150-200 na 800obr. i auto drży?? nie wiem co jej jest? Pomózcie jak wiecie!
Cena to chyba też nie od tego silnika jest - http://www.opel-shop.pl/p...22da9dbbf8a159d

Edit: Czytam o tych EGR i zaczynam się bać ; czy oni specjalnie takie wszczyki dają w tych samochodach żeby dawać im troszki kasy od czasu do czasu ? Wyczytałem również że jest możliwa zmiana oprogramowania pomijającego ten zawór (przynajmniej dla Astry G, 1.6 ,2002 ,nie wiem dokładnie który silnik) ,ale w którymś ASO chcą za to 1300zł
Ja też miałem problem z EGR'em w Astrze II DTI zgłosiłem się do ASO stwierdzili usterkę tego podzespołu. Cena jaką mi przedstawili za EGR to 1750,- zł. W cenę tę wliczony jest również kolektor. Co ciekawe oddzielnie nie da się tego w Oplu wymienić. Zawór został przeczyszczony, jednak to nie dało rezultatów, nadawał się jedynie do wymiany. Serwisant mi zaproponował, że może to zostawić tak jak jest lub zaślepić zawór tak by ciśnienie nie uciekało z kolektora. Oczywiście na moją odpowiedzialność zawór został zaślepiony i samochód nabrał mocy. Nie było to szczytem możliwości tego samochodu ale zawsze coś lepiej. Niestety czujnika nie da się oszukać przez taki zabieg, kontrolka silnika znowu zaczyna się świecić. Oznacza to, że zawór się nie domyka przy jednostajnej jeździe. Znalazłem na Allegro zawór za 500,- zł. - nowy. Tu jednak należy uważać przy zakupie takiego zaworu, gdyż są różne rodzaje EGR w zależności od silnika. Niektóre zawory są plastikowe inne metalowe.
Przy zaślepionym zaworze nie powinno nic się stać z silnikiem. Jest to sterowanie ilością spalin z kolektora wydechowego do kolektora ssącego. Więc jeśli przez zaślepienie zaworu spowodujemy, że dodatkowe spaliny nie będą wprowadzane do cylindrów to jedynie nie uzyskamy dodatkowej mocy silnika podczas przyciskania pedału gazu ale za to nie ucieka nam ciśnienie i samochód nie jest mułowaty .
Witam. Kupiłem Opla astre II 2.0 dti 101KM tydzień temu, przyjechałem nim z Niemiec na kołach 1100km. Zdążyłem już zregenerować turbo, wyczyścić zawór EGR i kupić przepływomierz i lekko się jej polepszyło ale i tak jest problem, gdy zapalam zaświeca się lampka z kluczem na liczniku, gdy przegazuję wystarczy jak przekroczy 2 tys obr. lampka gaśnie i samochód wtedy zamyka obrotomierz lecz nie czuć zbytnio mocy. Do 2 tys obrotów rozpędza się tak samo jak dalej, nie czuć wogóle odrzutu jak to w dti powinien być. Astra ma udokumentowany przebieg 165tys km. Proszę mi dać jakieś porady w związku tym problemem czy ktoś miał z was już taki problem i go rozwiązał ? Przed regeneracją turbiny trochę kopciła to może się zatkał katalizator czy jest taka możliwość i jak wyjmę katalizator czy nie będzie znowu jakiegoś problemu z komputerem?
Mam problem ze zdiagnozowaniem błędu który wyskakuje w postaci świecącej sie kontroliki (Check engine) samochód traci moc po dodaniu gazu wyłancza sie po chwili. Regulowanie upustem cisnienia doładowania (zaworem klapowym ) przyniosło niewielką poprawę rzadziej się zapalało ale zjawisko sie powtarza nadal. Na serwisie pomimo świecącej sie kontrolki nie stwierdzono błędów(nic nie wykrył komputer). filtr paliwa nowy ,zawory egr i inne sprawdzone i są ok. Z problemem sie borykam już z rok i nic. Poradzcie co sie da jeszcze sprawdzić lub wyeliminować. Czekam na porady może ktoś z Was miał taki problem. Mam jeszcze pytanie czy ten silnik posiada jakiś czujnik ciśnienia doładowania , jeżeli ma tak to gdzie on się znajduje. Za pomoc z góry dziękuje. Dodam jeszcze że błąd wyskakuje często przy jeżdzie na wstecznym i na mniejszych obrotach silnika .
witam wszystkich. jest to mój pierwszy post, choć przeczytałam juz wiele. mam problem z moim samochodzikiem. opel astra X16XEL automat gaz 1.6 16v, mianowicie po zakupie wymieniłam: rozrzad, filtry (oleju, powietrza, p. pyłkowy, )olej w silniku i automacie, wszystkie płyny. po odbiorze z warsztatu po 2 dniach zaczęły się problemy z odpalaniem zimnego silnika, trzeba kręcić do 5 razy, co wcześniej nie miało miejsca, w koncu gdy zaskoczy czasami gdy chce zminić na gaz (czyli krece do 2000obr) obroty falują i nie przekraczają 1000. musze zgasic silnik i jeszcze raz odpalac. wybieram sie do mechanika ale juz innego i przed wizytą mam pytanie czy moje problemy zwiazane sa z wizyta w poprzednim warsztacie )np. le yaoyonz royryad= czy to mozeŁ zawór EGR, pompa paliwa, silnik krokowz, a moye wina cewki i modulu. cyz ktos mial moye podobnz problem, prosye o pomoc

jeszcze jedno jakie swiece najlepsye do mojego silnicyka, i na jakim klucz pasuje do odkrecenia 16 cyz 21
Witam
tak sie składa że mam akurat astre 2.0DI 16v 82 km z99r i też jest strasznie mułowata, i tak się zastanawiam nad tym przeczyszczeniu tego zaworu egr na kolektorze ssącym jak koledze jarekkowik to pomogło.
Tylko pytanie jestem trochę zielony to moje pierwsze auto i czy taki przeciętny szary człowieczek da sobie rade z tym egr czy to jest bardzo skomplikowana operacja ? a i gdzie mieści sie ten egr ma może ktoś jakieś fotki.
z góry dziękuję.



Jesli CI sie nie zapala "check engine" to nic to nie da. Jedynie takie czyszczenia EGRa jak i calego kolektora dolotowego robi sie profilaktycznie raz na jakis czas zeby nie zaskoczylo nas to w trasie. Ogolnie nic to nie da jesli sie EGR nie przycina. Powtorze jeszcze raz oplowkie silniki maja slabowydajna pompe (tekst technika z firmy chipujacej opla) oraz male szpryce
( czytaj wtryski malej srednicy) i nie wycisnie sie za duzej mocy. Jak ktos dopasuje wydajniesze wtryski oraz w pompie zwiekszy srednice tloczkow tak na 11mm i elektronika to wysteruje to wtedy bedziemy mogli pogdybac o mocy 150 KM w tym silniku.
witam wszystkich. problem mój dotyczy samochodu opel astra 2000r 2.2 16v. Autko szarpie na wolnych obrotach, zmieniłem świece. Sprawdzałem Opelscannerem ale nic tam nie widac<moje poczatki z tym programem. Próbowałem zmienic obroty na 950 rpm ale nie chce się to zapisac, czy Ktos może wie coś na ten temat.
Drugie pytanie dotyczy jak skasowac inspekcję, tam w programie w zakłądce Tools jest inspection reset, ale nieaktywne, jak to zrobic...???? proszę pomóżcie. W aucie wyminiałem rozrząd, tzn głowica poszła do roboty bo pogiete były zawory...
dodam że w programie jest mozliwośc testowania niektórych podzespołow - podczas testowania EGR Valve autko gaśnie????
Witam.Ja z pytaniem co to za silnik jest w tej asterce?Czy jest to c20xe czy moze x20xev.Mam taki sam w swojej i nie moge dojsc co to za motor.Wszedzie gdzie patrze np na youtube silniki x20xev wygladaja troszke inaczej bo maja np zawor egr i kolektor wydechowy jest zespolony a nie rurowy jak i u mnie.Na poczatku myslalem,ze ktos sobie pogrzebal i wymienil kolektor ale nie jest to jednyny przypadek bo na allegro znalazlem kilka asterek wlasnie z takim samym silnikiem.Ponizej link z allegro wlasnie z akim silnikiem jak mam i ja http://www.otomoto.pl/ind...&id=C7402211.Na forum gsi znalazlem informacje ,ze silniki c20xe byly produkowane do 1994 roku a pozniej weszly c20xev ale nie wiem czy to prawda bo znalazlem wiele sprzecznych info na tej stronce i nie wiem czy w to wiezyc.Czy moze opel specjalnie do astry modyfikowal x20xev zakladal kolektor rurowy ,nie bylo egra???
Mam problem z moim oplem astra 1,6 16V.
Wiem ze było kilka tematów odnośnie szarpania, jednak mam kilka innych objawów.
Szarpie podczas jazdy na gazie i benzynie gdy puszczam gaz , gdy dodaje gazu objawy ustępują (moc przy dodawaniu gazu jest raczej taka sama). Na samym początku (czyli jakies 3 miesiace temu) w raz z szarpaniem pojawiły się błedy w komputerze. Z odczytu (druciki, liczenie mrugnięć) wynikało że coś nie tak jest z zaworem EGR. Mechanik po rozebraniu, wyczyszczeniu zaworu stwierdził że to nie mogło być przyczyną gdyż wyglądał „naturalnie”. Oczyścił , wymienił filtr gazu. No i przez pewien czas jeździło się normalnie. (choć kontrolka błedów nie zgasła). Po jakimś czasie kontrolka zgasła a w raz ze zgaśnięciem kontrolki zaczęło szarpać. Gdy kontrolka się świeci nie szarpie. Ostatnio po takim szarpaniu zgasł mi silnik dwa razy, raz przy 110Km/h. i raz przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.
Witam.
Mam Opla Astre 1.6 16V ! sprowadzony z Niemiec.

mój problem polega na tym ze jakiś tydzień temu zaczeła palić sie kontrolka od silnika ! ale nie było objaw żadnych, po 2 dniach samochód nnie mógł wejść w obroty wogóle ! co sie puszczało pedał gazu to on sie trzymał na 300-500 obrotach i silnik bardzo źle chodził !!
mechanik powiedział ze to jest błąd P1405 czyli Uszkodzenie zaworu EGR

Pojechaliśmy do salonu Opla i chcą za ta cześć z wymianą 750zł kosmos a ona była wymieniana pół roku temu

a jak wracaliśmy do domu to z niewiadomych przyczyn naprawiła sie sama !! o co tutaj chodzi ??

a Druga sprawa to że mój opelek wywala bardzo duzo OLEJU przez rurę wydechową !! czym moze to być spowodowane ??

prosze o odpowiedz pozdrawiam serdecznie
Witam
W moim oplu astra 2001 1.4 16V od kilku dni brak mocy, wciskam gaz a obrotomierz wlecze się jak u malucha, czasami wskazówka nawet lekko podskakuje. Byłem na kompie żadnych błędów, zawór EGR ok, sonda lambda ok, wszystko sprawdzone a auto ciężko wchodzi na obroty. Dopiero po 3 tyś jako tak się kula. Tankuje na różnych stacjach, teraz wlałem środek do benzyny na przeczyszczenie wtrysków, praktycznie żadnych zmian.
Myślę nad kontrolą pompy paliwa i filtra paliwa ale więcej pomysłów nie mam. Czy komputer moze być uszkodzony?? Diagnoza nic nie wykazała

Pozdrawiam
Arek
Witam ! Mam problem z astrą H cdti 1.7 80km 2004r. Przy 3000 obr. traci moc i zapala się kontrolka pomarańczowa samochód z kluczykiem.Wymieniałem filtry,podmieniałem czujnik na turbinie czyściłem zawór EGR i nadal to samo! Wszystkie diagnozy przeprowadził mi mechanik z serwisu opla ( znajomy ) twierdzi,że zostało wymiana zaworu EGR. Słyszałem też można go pominąć i nie ma problemu. Jak ktoś miał taki problem to proszę o radę.Dzięki i pozdrawiam!
Witam Wszystkich!

Miałem prolem z szarpaniem silnika przy mojej Asterce, już wcześniej o tym pisałem na forum. Chciałem udać się z tym do serwisu Opla, ale miałem chwilę wolnego czasu i postanowiłem sam rozprawić się z tym. Mianowicie postanowiłem dobrać się do przepustnicy, aby ocenić jak tam wygląda. No i wymontowałem to cudo, a tam bago, tony czegoś, co przypomina błoto. Uświadomiłem sobie, że właśnie to błotko powodowało szapanie silniczka. Przemyłem całą przepustnicę ropą, przeczyściłem również silniczek krokwy oraz zawóe EGR. Po zmontowniau całości uruchomiłem Asterkę, jazda próbna i jest lepiej niż było. Poszarpywała mi trochę jak jechałem na drugim biegu przy około 1600 obr/min. Pojeździłem jeszcze trochę i było coraz lepiej. Moge powiedzieć tak, że jest lepiej niż było, szarpanie występuje sporadycznie, ale niestety nie wyeliminowłem tego całkowicie. Zastanawiam się, czy nie wymienić zaworu EGR i potencjometru przepustnicy
Może ktoś z Was szanowni forumowicze ma jakiś pomysł?

Pozdrawiam

Malina
HELP pomózcie !

szukam ASTRY G od 2-3 miesiecy . Trafiła się do kupienia ASTRA G 2001 r. kupiona w polskim salonie . Silnik 1.6 8V 84 KM - czyli

moja wymarzona . Przed zakupem pojechałem dziś do serwisu OPLA na przeglad przedzakupowy . Rentgena zrobili konkretnie .

OTO lista :

Silnik podpiety pod komputer :

BŁĘdy

0400 tech 2 silnik - Obieg pradowy recyrkulacji spalin - wartośc poza wymaganym zakresem - zawór zamkniety

P0136 - 02 za wysokie napiecie obwodu sensora 2 (sonda lambda)

Łaaczniki stabilizatora przód do wymiany 2szt. - PILNE

Gumy tylnej belki do wymiany 2szt. - PILNE

Gumy mocowania amortyzatorów do wymiany 2szt. - PILNE

Wyciek oleju spod uszczelki głowicy - umyte do obserwacji

wyciek oleju z uszczelniacza skrzyni biegów strona prawa

tłumik koncowy do wymiany 5854551

tłumik środkowy do wymiay 5852713

plecionka (tłumik , katalizator - z przodu pod silnikiem ) do wymiany 5852134-815

do uzupelnienia olej silnikowy

do uzupełnienia płyn przekładni kierowniczej

oraz reszta to duperele typu lampka oswietlenia rejestracji , pióro wycieraczki .

HELP pomózcie - bardzo pilne dziś muszę oddzwonić

jak to widzicie ? warto to brać ? jaki koszt byłby napraw ?

martwi mnie ten EGR , ta LAMBDA - błedy z komputera i ten wyciek spod uszzcelki głowicy . Oczywiscie koszt w OPLU to masakra . Ile
zrobienie tego bedzie kosztowało w normalnym zakładzie na zamiennikach ? To sa typowe awarie ? POWAŻNE SPRAWY TO SĄ ?

HELP
Umnie jest cos takiego, ze jak odpalam naprzyklad samochod to potrafi czasami wskoczyc mi na wysokie obroty odrazu np tak 1500 - 2000... najpierw pomyslalem sobie ze moze to wina zaworu EGR wiec go odlaczylem i na nic to sie zdalo. Jednak po wnikliwym sledztwie heh okazalo sie ze to wina przepustnicy - ma ona jakies takie minimalne luzy tam na osi... i jak wskoczy mi silnik na wysokie obroty to wystarczy ja docisnac od gory tam i jest juz ok... teraz kwestia jej wymiany ile to moze kosztowac w oplu astrze f??? wyczytalem ze mozna tez sprobowac ja tam domknac calkiem za pomoca takiej srubki regulacyjnej i moze to by cos pomoglo bardziej by trzymalo i by moze takich luzow nie bylo, probowal ktos z was moze tego kiedys
No a czemu nikt jeszcze nie wspomniał o psujących się przepływomierzach i głupim systemie EGR który szwankuje w większości opli ;/
Ja mam autko już ponad dwa lata i wymieniłem sporo rzeczy jak tylko go kupiłem: pompa wtryskowa, termostat, zawieszenie, przepływomierz, czujnik i zawór EGR, hamulce, tłumik i jeszcze jakieś tam duperelki....

Obecnie jeżdże autem bo nic od roku sie w nim nie dzieje ale nie czuć w nim w ogóle tych 101KM a tyle właśnie ma bo bylem na hamowni. Szczerze odradzam zakupu tego samochodu, lepiej dołożyć pare zł i kupić golfa po 2000r bo tam już jest zupełnie inna bajka, silniki się nie psują ja u opla, są o wiele bardziej dynamiczne i oszczędniejsze(golf 1.9TDI 110KM średni pali 5-5.5L w cyklu mieszanym przy dynamicznej jeździe, passat 1.9TDI 110KM pali 6-6.5L też przy dynamicznej jeździe i mega komforcie w porównaniu z astrą), lepsza blacha, w golfach z przed 2000r są problemy z elektroniką, jedyne co jest dość częstą usterką w silnikach VW to przepływomierz oraz w tych najnowszych autach koło dwumasowe i nic więcej poważnego sie dzieje w tych autach...

Ja jednak osobiście odchodze powoli od niemieckich aut i czekam tylko aż coś astrze nawali aby ją zastąpić jakąś toyotką
byl w serwisie co prawda citroena ale podlaczali go pod komuter ale komputer podobno nic nie wykryl ale czy to byl test tech2 nie mam pojecia. Byl w salonie citroena po starszy oddawal auta z pracy do serwisu to i przy okazji oddal astre i wliczyl w koszty na firme dlatego tak. w serwisie opla byulo auto ciotki tj astra II 1,6 16V tez automat i wzieli skurczybyki prawie 2000zl za naprawe a problem dalej ten sam nie wiem co za partacze tam pracuja ale naprawa ciotki auta tyle kosztowala a rezultatu naprawy nie widac to az sie boje tam jechac. Powiadcie ze to sonda labda a jak ja sprawdzic czy jest sprawna skoro komuter jej nie wywalil ze jest do wymiany? i co to jest ten zaworu EGR
podobno w serwisie Opla można kupić zaślepkę do zaworu EGR za kilka - kilkanascie złotych

tym samym przyznając się, że nie bardzo te zawory im wyszły...

jesli ten zawór masz po prawej od silnika... prawie na wierzchu... to łatwo można to zrobić samemu (potrzebna zaslepka, klucz trox i trochę silikonu do wysokich temperatur żeby uszczelnić)

jeśli jest on z tyłu silnika to trzeba mieć zgrabne rączki, ale da się to zrobić bez demontażu kilku elementów

więcej info >> http://astra.autokacik.pl...epienieegr.html

pozdr,
Za pomocą interfejsu zdiagnozujemy podane poniżej modele aut:

ALFA ROMEO 145, 146, 147, 155, 156, 164, 33, gtv, Spider
AUDI 100, 200, 80, 90, A2, A3, A4, A6, A8, Cabrio, Coupe, S6, S8, TT
BMW 316, 318, 320, 324d, 324td, 325, 325tds, 328, 518, 520, 524td, 525, 528, 530, 535, 540, 635, 728, 730, 735, 740, 750, 840, 850, M3, M5, Z1, Z3
CITROEN AX, Berlingo, BX, C15, Evasion, Jumper, Saxo, Xantia, XM, Xara, Picasso, ZX
FIAT Barchetta, Brava, Bravo, Cinquecento, Coupe, Croma, Doblo, Ducato, Fiorino, Marea, Multipla, Palio, Panda, Punto, Regata, Ritmo, Scudo, Tempra, Tipo, Ulysse, Uno
FORD Courier, Escort, Fiesta, Galaxy, Granada, Mondeo, Orion, Scorpio, Shappire, Sierra
LANCIA Dedra, Delta, Kappa, Lybra, Thema, Y, Z
MERCEDES 129, 140, 163, 168, 170, 202C, 210E
MITSUBISHI Space Star
OPEL Ascona, Astra F, Astra G, Calibra, Combo, Corsa, Frontera, Kadet E, Omega A, Omega B, Senator B, Sintra, Tigra, Vectra A, Vectra B, Zafira
Peugot 106 , 205, 206, 306, 309, 405, 406, 605, 806, Expert, Nouvelle, Partner
Rover 100, 200, 214, 400, 414, 600, 800, 820, Maestro, Metro, MG, Mini
SEAT Alhambra, Arosa, Cordoba, Ibiza
VOLVO 850, 940, C70, S40, S70, S80, S90, V40, V70, V90

Pełna lista obsługiwanych aut, modeli i roczników !!!!

Interface w samochodach produkowanych do 2000 roku umożliwia:

- Odczyt i kasowanie błędów (Silnik, ABS, Airbag, Immobilizer, kasowanie inspekcji serwisowych)
- Odczyt parametrów pracy silnika w czasie rzeczywistym (czujniki, sondy Lambda,itp.)
- Adaptację sterowników
- Testy elementów wykonawczych (np.sprawdzić pompę paliwa lub zawór EGR

Koszt. 250 zeta
Witam!!!
W końcu pojechałem z asterką na komputer. Okazało się, że wywala błąd EGR (E1405). Coś widocznie jest z tymi zaworami w astrach. Postanowiłem, że nie bede się bawił w zaślepianie zaworu tylko wymienie na nowy. W Oplu chcą za to 800 zł ale ja taki głupi nie jestem:)
Znalazłem na allegro w przyzwoitej cenie i mam do was pytanie, czy może ktoś wymieniał właśnie na tki i jak się sprawuje.
moto.allegro.pl/item618699167_zawor_recyrkulacji_spalin_egr_opel_vectra_astra.html
Jeszcze jedno pytanko. Moja astra to wersja comfort 1,6 16 v, czyli symbol silnika to
X16XEL?
Dzięki Lisek10 za fotki pomogło mi to bardzo w zlokalizowaniu EGRa.
Pozdrawiam i dzięki za wszystkie podpowiedzi trzeba przyznać, że były trafne. Jak ktoś ma takie objawy z samochodem jak ja to podejrzewajcie na początku EGR chociaż wiem, że pewnie przyczyn może być więcej.
Dzięki za podowiedź. Wstępnie mechanik oglądał, ale sam stwierdził, że EGR jest w inym miejscu niż w jego astrze (też 2.0, ale 82KW), tzn. u niego jest z przodu silnika, łatwo dostępna, a u mnie gdzieś tam poniżej. Dlatege zacząłem sie zastanawiać czy wraz ze zmianą miejsca położenia opel nie zmienił również samego zaworu.
Opel Astra G 1,6 8V by Zini

Witam, nazywam się Damian i chciałem przedstawić swoją Astrę.
Zakupiłem ją w październiku 2008 roku.


Zdj. Jedno z pierwszych zdjęć w plenerze.

Silnik:
1,6 8V 75KM

Wersja nadwozia:
3D Hatchback,

Rok produkcji:
1998 maj

Przebieg:
Lipiec 2008 - 142500 km
Październik 2008 - 145145 km (Kupno)
Marzec 2009 - 152300 km

Wyposażenie:
- zawieszenie: Seryjne
- wnętrze: Elektryczne szyby, 4 poduszki, ABS, regulacja kierownicy, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, autoalarm, szyberdach, halogeny
- oponki: zima - nokiany, lato(słońce/deszcz) - michelin

Drobne zmiany :
- końcówka tłumika (listopad 2008)
- audio: Radio Pioneer DEH-P6000UB (marzec 2009)
- aluminiowe pedały (październik 2008)
- zmiana kierunkowskazów bocznych na białe (luty 2009)

Zmiany które chciałbym wykonać:
- felgi aluminiowe 6.5x15 (Dezert F ???)
- zmiana podświetlenia cockpitu i zegarów (Diody R5) - kolor niebieski
- odnowa cockpitu (poprzedni właściciel nie dbał o auto) - kupno nowego lub okleina
- zmiana skóry na biegach i ręcznym
- wymiana głośników standardowych
- lampy przednie o-ring
- przycienione szyby
- aluminiowe listwy na progach
- brewki
- pokrowce na siedzenia
- nowe dywaniki

Naprawy:
- Zawór EGR - do wymiany
- Katalizator

Jak będzie ładniejsza pogoda to dodam jeszcze kilka zdjęć .
Witam wszystkich posiadaczy opla astry H 1.7 cdti 101 KM. Miałem problem z kontrolką serwisową ( kluczyk ). Tak jak u innych posiadaczy przy przyspieszaniu lub po przekroczeniu 3000 tys obrotów, początkowo sporadycznie a potem coraz częściej aż prawie ciagle. Pojechałem do servisu gdzie stwierdzili uszkodzony zawór egr. Naprawa jedyne 1600 zeta. Chciałem taniej wiec szukałem porady u różnych " fachowców" od opli - wyszło ok. 1000 zeta a kontrolka nadal sie paliła. Nadmienie że wszyscy twierdzili że w servisie to są same debile a zawór egr sie nie psuje. W końcu zdesperowany wymieniłem egr ale sama część elektryczną na używke za jedyne 550 zeta i co? JEST OK. Czyli w servisie mieli racje.. Może komuś przyda się ta wylewna wypowiedź zanim wywali trochę kasy. Na pytania chętnie odpowiem telefonicznie lub na gg.
sprawdzić można za pomocą numeru silnika.

oto informacje o silnikach 2.0 8v ze strony gsiklub.pl

2.0 115KM - C20NE - występowanie Opel Kadett GSI do 1991 , Opel Astra GSI do 1995
Jest to silnik 8-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Motronic 1.5.2 firmy Bosch.

2.0 124KM - 20SER - występowanie Opel Kadett GSI do 1991
Jest to silnik 8-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Motronic ML 4.1 firmy Bosch. Brak katalizatora.

2.0 129KM - 20SEH - występowanie Opel Kadett GSI do 1991
Jest to silnik 8-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Motronic ML 4.1 firmy Bosch. Brak katalizatora.

125 konne Astry GSI miały silnik 1.8 16v C18XE, występowała też wersja 115 konna C18XEL z zaworem EGR.
EGR
Nie będę się spierał, bo nie jestem mechanikiem, ale przeszukałem całe EPC do opla przy żadnym z silników C18NZ czy to z kadetta czy z astry nie znalazłem zaworu recyrkulacji spalin /EGR/ Zresztą jak wiemy EGR został wymyslony i zastosowany tylko po to aby silniki spełniały coraz ostrzejsze normy emisji spalin. Skoro silnik C18NZ nie spełniał nawet normy Euro 2 to kto i po co wkładał by tam EGR.
Sorry szoszon, ze tak się przyczepiłem tego EGR'a w C18NZ ale nie daje mi to spokoju, wiec gdybyś mógł zrobić fotkę tego co wykręciłeś i ją tu zamieścić to mieli byśmy jasność co wykręciłeś i czy to napewno jest EGR
witam!
Mam u siebie podobnie - silnik GM Y2.0DTH w oplu astrze. dymi po nocy zaraz po odpaleniu - kłęby białego dymu a po kilkunastu sekundach dymienie ustaje wciąga tez trochę, oleum. mam pytanie czy może to być przez zawalonye sadzą zawór EGR i komorę pod tym zaworem ? czy przeczyszczeniekomory coś da? (odkręcilem zawór i caly byl zawalony zatem podbnie musi wyglądać ta komora pod zaworem). Miał ktoś kiedyś coś takiego?
pozdro.
Witam,

jeżdze Astrą II 2.0 DTI. Przejechałem od nowości 116 000 km. Samochodzik całkiem solidny, a po zabiegu u Mastera pare lat temu nawet też całkiem żwawy.

Ostatnio miałem problemy z zawórem EGR. Program awaryjny, zero mocy... no ale zawór został wyczysczony i samochód ładnie jeżdził.

Wczoraj jadąć do pracy przy ok. 2400 rpm i zmianie z 3-4 bieg samochód odczuwalnie stracił moc. Do 1700 rpm chodzi normalnie, a potem kiedy odczuwalne było turbo samochód chodzi jakby chciał, ale nie mógł (jakbym SUVa za sobą ciągnał). Wkręca sie na obroty, ale znacznie wolniej. No smrodzi, równo chodzi. Program awaryjny się nie włacza.

To znowu ten zawór EGR nawala? Troche mnie to martwi, bo po wymianie hamulców (przód i tył, tarcze, klocki, płyn) w ostatnim miesiącu, mój budżet jest nawyręzony;(

Dziękuję za informacje i pozdrawiam!
Witam
Potrzebuje pomocy w rozwiązaniu problemu z moją astrą.
problemy są następujuące:
-W zakresie obrotów 1500-2500 delikatnie szarpie na benzynie bo na gazie początkowo mulił i strzelał ale po 8 wystrzalach kompletnie przestał pracować .
-Podczas hamowania silnikiem zapala się kontrolka silnika (tylko na gorącym silniku)
-Po dłuższej trasie śmierdzą spaliny i jest osmolony wydech.
-I jeszcze jedno co wydaje mi się ze może mieć coś z tym wspólnego to sporadycznie pulsujący pedał hamulca
(może jakieś lewe powietrze ze wspomagania co się wiąże z lewym powietrzem w kolektorze ssącym)

Do tej pory zrobiłem:
-Podpięcie do komputera wyszło za niskie napięcie na sondzie lambda wymieniłem na nową (uniwersalną).
-Wymieniłem świece na nowe
-Wymieniłem 3 razy filtr powietrza 2 rozerwały wystrzały
-Wyczyściłem silnik krokowy i przepustnice
-Wyczyściłem a kilka dni póżniej zaślepiłem zawór EGR
-Wyciąłem katalizator
-Wydaje mi się że nie bierze lewego powietrza ale nie jestem pewny co do wspomagania hamulców
-Analiza spalin polepszyła się po wycięciu kata ale odrobine przekracza normy jak ściągne zaślepke z EGRa to powinno się polepszyć

Z problemem mam do czynienia od miesiąca z kaską mam narazie problemy i dlatego próbuje zrobić to sam i w miare jak najtaniej ale chyba nie obędzie się bez wizyty u fachowców. Jeżeli macie jakieś pomysły to napiszcie. Ja zaczynam tracić cierpliwość.
Pozdrawiam
OPEL ASTRA 2 DTL 16 V 2000 R POJEMNOSC 2.0 Witam ponownie a szczególnosci poprzednich Panów co mi pomogło przy P0400-ukł. rec. spalin. Oczyscilem -z sadzy i przemylem i juz wszysko gra.Teraz pojawił sie bład P 1635-Układ kontroli silnika- sterownik ECM. Zdjołem wtyki od komputera i je przeczyscilem pryskajac sprejem do urzadzen elektronicznych. Nic nie pomogło usterka powraca jak bumerang. Skasuje i za chwile sie pojawia.Kontrolka mignie lub na 5-ec sekund sie zaswieci i zgasnie.Pozniej juz nic sie nie zapala .Auto chodzi. Jak wejde cdif-em 2 to juz jest choc sie nic nie pali na desce rozdzielczej. Da sie skasowac ale wiem ze zaraz pojawi sie w pamieci komputera. Co z tym zrobic. Czyzby komputer byl uszkodzony ? A moze to ignorowac i pojezdzic troche.Kompuetr chyba nie bo auto chodzi. Mialem kiedys uszkodzenie komputera w jakimś Oplu to usterek byla cala litania, a tu jest tylko ten blad i juz nic wiecej.Macie panstwo jakis pomysl lub ktos juz mial taki problem to prosze o pomoc. Auto troche spalilo paliwa jak nim wracalem ale byl uszkodzony intercooler i zawor EGR byl zabrudzony. Noi mysle zeby przez tą usterke dalej nie duzo palil ropy.Jesli to wogole komputer.W sumie mam odłaczoną lampe przednią i przewody do do recyrkulacji spalin ,ale to nie ma chyba wplywu.Czyzby mial myslec o komputerze. Czekam na odpowiedzi. Z powazanie DARKO.
Witam...Przyjechal do mnie taki opelek...swiecila kontrolka chek engine...brak mocy...po podlaczeniu do cdifa błąd P1660 - Zawór odciecia paliwai i jakis błąd związany z zaworem EGR...Pierwszego błędu nie dalo sie skasowac...Troche przy nim pogrzebalem i odłączyłem i właczylem wtyczke od pompy wtryskowej...i odziwo bład dał sie skasowac i auto przez dzien latalo...a jak rano go odpalilem i kawalek sie przejechalem to znowu chek i brak mocy ale teraz błąd P1220-uklad kontroli wydatku paliwa...błąd skasowalem i auto jezdzi....ale znowu jak postoi to to samo...wszytkie przewody sprawdzone...nie widac zeby sie zapowietrzal...parametry tez wydaja sie ok...co to moze byc...pompa juz pada?? a dodam ze jak dzisiaj nim jezdzilem to znowu chek zapalil...auto stracilo moc ale po chwili chek zgasł i autko szlo normalnie...ale jak znowu podlaczylem cdifa to blad byl...pomocy
witam autko jak w temacie rok 2001 poj. 1,4 16V Z14XE błąd zapisany w sterowniku P00400 obwód recyrkulacji spalin -błędny przepływ . sprawdzam zawór tyka ale tylko w jedną stronę czy on powinien się samoczynnie zamknąć słysząc to jego kliknięciem co może być przyczyną tego błędu??????????????????
Błędy: P1125- zawor regulacji cisnienia doladowania;
P0400- uklad recyrkulacji spalin- bledny przeplyw.

Wkręca się do 3,5 tys obrotów i przechodzi w tryb awaryjny, zanika wtedy moc i zapala sie CHECK, wystarczy zgasic i odczekac, blad znika, a samochod przyspiesza normalnie.
Plyta EGR wyczyszczona, podcisnienia posprawdzane, gruszki sprawne. Sztanga turbiny chodzi.
Elektrozaworow nie sprawdzalem, ale według CDIFa pracuja, takze po przejsciu w tryb awaryjny. Czego szukac?
1. Silnik krokowy zostaw w spokoju, on odpowiada tylko za regulację obrotów na biegu jałowym.
2. Nie masz przepływomierza, poszukamy, zobaczymy.
3. Układ wydechowy mógłby być, gdyby nie ta nagła poprawa, chyba że to tylko subiektywne odczucie .
4. Co do diagnostyki komputerowej, nie wiem gdzie najtaniej, ale warto ją zrobić. W niektórych Oplach (nie wiem czy wszystkich), da się taką diagnozę (nie wiem jak "głęboką") przeoprowadzić samemu. Polega to na zmostkowaniu odpowiednich pinów w komputerze i odczytywaniu mignięc jakiejś lampki (nie pamiętam dokładnie), jak coś znajdę wrzucę.



Ad. 1 Moze faktycznie zajechalem za mocno chodzilo mi bardziej o EGR zawor recyrkulacji spalin
Ad. 2 od prawie 2l jezdze Astrami i nie mialem (cos kolo 1.8 2.0 to owszem)
Ad. 3 zamierzam wymontowac kata i potestowac
Ad. 4 dzisiaj bede bawil sie drucikami i wtyczka serwisowa
Witam. Mam to samo u siebie.Byłem niedawno na wymianie paska rozrządu i napinaczy i tam również wyczyścili mi ten właśnie zawór bo wspomniałem ze ta kontrolka mi się zapala.U mnie jest troszke inaczej, podczas jazdy zapala się i świeci cały czas dopoki nie zgasze silnika. Jak zapale znów to juz jest OK.Zazwyczaj zapala mi się podczas spokojnej jazdy.Niestety to czyszczenie EGR w firmie "OPEL TRAX" w łodzi pomogło na 3 miesiące.Mam przejechane 130 tyś.Auto kupiłem od znajomego niemca (1 właściciel)takze przebieg jest oryginalny.Powiedz mi czy ten płyn czyszczący układ wtryskowy coś moze pomóc?Nie chce się pakować w koszty.Patrzyłem na allegro i są takie do astry za 275 zł ale jak kupie ten (pewnie podróbe albo zamiennik) EGR to czy nie będe miał tego samego efektu za następne 15 tyś km.Dzięki za jakąkolwiek radę.Pozdrawiam.
Mam problem ze swoją astrą. Przy rozruchu biały dym z wydechu, nierówna praca silnika i brak mocy. Po kilku kilometrach zapala się żółta kątrolka i silnik przełącza się w tryb awaryjny.
Bylem w serwisie opla na diagnozie i wyżuciło 2 błędy PO 190 i PO 400. W oplu na te błędy powiedzieli że to albo pompa wtryskiwaczy albo wtryskiwacze (po minach widać było że nie bardzo wiedzieli o co chodi). Odesłali do innego zakładu zajmującego się dieslami. Tam po podłączeniu do komputera powiedzieli że to pompa i że naprawa to min. 1800zł i 350 za wymiane. Niestety co podejżane nie chcieli mi dać wydruku błędów.
Z tego co znalazłem w internecie na temat błędów : P0 190 to uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy, a P0 400 to nieprawidłowy sygnał zaworu EGR.
Ponoć pompa psuje się od złej jakości paliwa. Moja astre ściągnołem 3 miechy temu z Niemiec i ma tylko 110 tyś km, więc troche ciężko mi uwieżyć, że to pompa.

Może mieliście taki przypadek, może wiecie o co chodzi. Prosze pomóżcie

Ps. Czy można czytać błędy zwierając styki w gnieździe diagnostycznym przy tym silniku, bo wiem że gniazdo w dieslach różni się od bęzynowych?

Co to za część od Opla Astra II i ile to może być warte.
http://tiny.pl/517t



zawór EGR. ile wart - jesli sprawny to patrz na alledrogo.

Witam,

Samochod Opel Astra I 1.4 16V 97r. 117300 km

Wracajac z swiatecznej podrozy, na autostardzie za Warszawa (na
Gdansk) zaobserwowalem wyrazny spadek mocy - na prostej drodze nie
dalo sie wydusic wiecej niz 135 km/h (mulenie samochodu odczuwalo sie
juz troche wczesniej). Po zwolnieniu na koncu odcinka autostradowego
zapalila sie pomaranczowa kontrolka ukladu elektro silnika. Po
zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu silnika - kontrolka juz sie nie
zapalala.

W czasie dalszej jazdy zaczelo cos terkotac z okolic silnika - na
wszystkich biegach od ok 1800 obr. do 2300 obr.
Dziwne: przy rannym stracie z garazu i zimnym silniku terkot jest
bardziej intensywny (glosniejszy) nawet na biegu jalowym - moje ucho
slyszy go w okolicach silnika chyba bardziej z przodu i góry niz z
ktoregos z bokow a jezli juz to z tego gdzie jest rozrzad, a kiedy
silnik sie rozgrzeje to ten terkot nie wystepuje na biegu jalowym -
nawet gdy dodaje sie obrotów do tych 2300 i wiecej. Natomiast podczas
jazdy troche cichnie ale wciaz wystepuje na wspomnianych wszystkich
biegach od ok 1800 obr. do 2300 obr. (choc wyzej moge go nie slyszec -
bo nawet wystarczy ze nawiew jest na 2 i w kabinie jest w stanie
"zagluszyc" ten terkot).

Prosze o opinie.
Bylem w serwisie Opla - na pierwsza sprawe diagn. komputerowa mowi
zawor EGR do wymiany - panowie zapewniaja, ze to jest sprawca utraty
mocy - taki "dodatkowy cylinder"...

Z drugim problemem jest gorzej - radzili najpierw zmienic olej, a czas
wymiany sie zblizal - wiec wymienilem - Mobil1 5W50 - ale nadal
terkoce!
Wspominali cos o samoregulatorach zaworów.
Na grupie przeczytalem cos o pompie wodnej (rozrzad byl wymieniany po
raz drugi 12 tys km wstecz, ale bez tej pompy - ona wymieniona byla
przy poprzedniej wymianie, przy przebiegu 45 tys.)
Moze cos innego?

Jeszcze raz prosze o Wasze opinie na ten temat - czy ktos mial z tym
do czynienia?
Pozdrawiam
Tom

Auto gasło, traciło moc, komputer nic nie pokazywał.
Proszę o komentarze, rady i opinie, a może ktoś miał podobne doświadczenia
z
oplem (dot. to podobno wszystkich modeli 1,4-2,0 16V).



Mialem to samo.
1997.IX. kupuje Astre Kombi 1.6 (75KM) 70kkm (1995 r.)
 na drugi dzien na luzie mam nierowne obroty, czasem mi gasnie
Jezdze tak rok. W tym czasie dwa przeglady (75 kkm i 90 kkm)
1998.X.  100 kkm Samochod ma bardzo malo mocy jak dodaje gazu
Dojezdzam do ASO Opla i zostawiam tam samochod.
Na drugi dzien odbieram i mam wymienione przewody wysokiego napiecia
swiecie i mnostwo pierdol (1000 PLN)
Jade 5 km i ten sam efekt. Biora samochod i mowia ze tamte naprawy (za 1000)
to byly i tak potrzebne, a samochod trzeba oddac to elektronika.
Pojechal do elektronika (laweta z Opla) tam wymieniaja zawor EGR.
(1500 PLN z laweta)
W XII'98 objawy te same. (zawor mi pokazali i udowadniali ze byl zepsuty, bo
i pewnie
byl.)
Znowu do elektronika na rachunku widnieje naprawa ukladu wtryskowego
plepleple.
1200 PLNow z laweta.
Doszedlem do wniosku ze sie pozbede tego syfu (120kkm) i sprzedalem
A jadac do komisu to mi jeszcze pompa wody poszla.
A za kazdym razem jak sie dalo to na rachunku bylo uszczelnianie miski
olejowej
wymiana stu roznych uszczelek, lozysk itp.
Moj znajomy kiedys pracowal w ASO Opla to mi mowil ze mechanicy potrafili
1/3 oleju starego dolewac do tego co wymieniaja, a reszte na boku
sprzedawali.
Poprzednio przez dwa lata mialem jedna z pierwszych polskich Astr z Zerania
Przejechalem nia ponad 100kkm i jezdzilem tylko na przeglady.
Jednak sie zrazilem i opla juz nie kupie.

pozdrawiam
Pawel Lesniak

Witam. Moje pytanie dotyczy pompy vakum,dostaje sie do niej olej który dalej jest tłoczony do układu egr i cały ten układ jest z oleju włacznie z zaworem egr jak ja uszczelnic.Model auta astraII 1.7 tdl 1998.
Witam!
Posiadam Opel Astra II 1.7TD z roku 1998. Od pewnego czasu auto zaczelo sie sypac i jestem bliski zalamania. Aktualnie mam problemy z:

-wentylator chlodnicy dobry, ale nie zalacza sie
Juz raz wywalilo mi wode z chlodnicy, poniewaz wentyl nie zalaczyl sie. Gdzie moze byc przerwa w obwodzie lub ktory czujnik (i gdzie on jest) moze byc walniety? Slyszalem, ze ta Astra nie ma przekaznika wentylatora, czy to prawda?

-mialem i walcze dalej z nastepujacymi usterkami:

P0400
P0100
P1635

P0100 - Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction - czy tutaj chodzi o awarie czujnika, ktory jest pomiedzy filtrem powietrza, a wejsciem na turbine. Jezeli tak, to jak go sprawdzic i upewnic sie ze to on jest winny?

P1635 - 5 Volt Reference Circuit - tutaj nie mam pojecia o co chodzi w tej usterce. Problem sie pojawia i po skasowaniu przez Opel Tech znika na jakis czas.

P0400 - zawor recyrkulacji EGR - dzisiaj go rozkrecilem i dokladnie wyczyscilem. Byl mocno zapieczony. Zauwazylem tez, ze sa przedmuchy ze sladami oleju, ktore wezykami steruja membrane w zaworze recyrkulacji. Czyszczenie nie poprawilo dynamiki samochodu. Dalej turbina moim zdaniem nie pracuje (przy jakim zakresie obrotow powinna sie zalaczyc w tym modelu).
Po wyczyszczeniu zaworu, skasowaniu usterek i jezdzie probnej (juz po 100m), opel tech wykrywa usterke P0100. Natomiast na wolnych obrotach nigdy zadna usterka nie pojawia sie.

Zdaje sie na Wasza pomoc, bo moze i zdolnosci manualne mam (2 razy rozrzad sam wymienilem ), ale w/w problemach nie daje sobie rady kompletnie.

Acha, czy ktos z Was posiada lub wie skad zdobyc schematy ideowe instalacji elektryczne tej astry (schematy z ksiazki sa dla mnie nie dosc "dokladne" i niekompletne )?

Z gory dzieki za pomoc, pozdrawiam
Kazio
Proszę o pomoc w sprawie egr-a wahler w oplu vectrze C.
Potrzebuje jakieś informacje jak można sprawdzić egr nie podłączając go do samochodu, może miernikiem?
Zawór ten jest taki sam jak w oplu zafir A, signum, astra G, frotera B.
Silniki to Y20DTH Y22DTR X22DTH.
wtrącając swoje trzy grosze na temat brania oleju w silnikach ecotec, dużo osób pisze ile to one nie biora oleju i jaki to chłam etc a tak naprawdę to co jest pod pokrywką z napisem ECOTEC to przecież najróżniejsze silniki wyprodukowane w różnych fabrykach z różnych materiałów. Ecotec to chyba nazwa ekologicznego rozwiązania w silniku tj zaworu EGR oraz filtra z węglem aktywnym /może się mylę ale to ma każdy silnik opla/.

Stwierdziłem że mi astra najwięcej oleju brała:

a) na firmowo zalanym castrolu

b) jak zbyt szybko starałem się rozgrzać silnik - chyba poprostu silnik był za zimny i luzy na parach trących smarowanych olejem nie nadążały się skompensować,

c) na szybkich trasach gdzie - ale tylko czasami /nie wiem jak to wytłumaczyć, może jakieś trefne paliwo które rozpuszczało mi olej na ściankach ?/

Kiedyś czytałem że ważne jest prawidłowe dotarcie silnika, ponoć docieranie w niektórych silnikach o tulejach cylindrowych wykonanych z wysokiej klasy materiałów tak naprawdę trwa do 80 000 km , podczas docierania gdy nierówności z procesu wytworzenie silnika ścierają się wytwarza się dużo więcej ciepła i gdy katujemy nowy silnik to na gładziach cylindrów mogą powstać zapieczone bardzo twarde obszary które nie zetrą się nigdy i będą tworzyć nieszczelności. W teorii silnik jest dotarty fabrycznie ale po pierwszej i drugiej wymianie oleju u mnie w filtrze byłu dobinki metalu. Na koniec napiszę że silniki VW i Audi też lubią olej tylko właściciele jakoś się nie przyznają .
Ja wymieniam mobila co 15000 i akurat schodzi ponad minimum przed wymianą. Przebieg 90000

PS piszczenie kołami na 3 i 4 biegu na suchym i na prostej z silnikiem 1.8 125 KM? chyba wóz był tuningowany lub coś z oponami, silnik ma za mało NM i KM w serii

PS2 ja niestety muszę dokonać regulacji zaworów ale mam też inny silnik

pzdr
Ludzie trochę mylicie silniki i na Oplach to raczej sie nie znacie a na pewno nie na GSi tak się składa że silnik C18XE 92kw/125koni wyszedł na początku tylko w GSi, był produkowany na przełomie 93/94 podajże od sierpień-wrzesień '93 do jakoś kwietnia '94. W połowie '94 UE wprowadziła nowe kolejne restrykcyjne normy emisji spalin i hałasu tak powstał C18XEL 85kw/115 koni i był już montowany tylko w wersjach cywilnych, nigdy nie było go w GSi ale z kolei C18XE były w wersjach Sport w roku '94 czyli następcy wersji GT. C18XEL różnił się od C18XE tym że miał inny komputer Siemens SIMTEC 56 5WK9 078, a C18XE miał SIMTEC 56 5WK9 052, zasadniczą różnicą było też wyposażenie C18XEL w EGR(zawór recyrkulacji spalin) to spowodowało spadek mocy, poza tym w samym oznaczeniu tego silnika L - oznacza obniżona moc, więc jak można gadać takie brednie że był to silnik montowany do GSi? Druga sprawa to same GSi - były budowane tylko przez 3 lata, piszę tu o pełnym pakiecie spoilerów komplecie, foteli itp, robili je tylko w latach'91-'94 jak ktoś ma w papierach '95 to po prostu auto było zarejestrowane pierwszy raz w '95. Jeszcze tylko później Vauxhall wypuszczał GSi po '96 albo po '97 z tym znaczkiem ale już w okrojonym pakiecie spoilerów, miały tylko zderzaki od GSi i grill, progi były Irmscher'a i bez nakładki na karoserie czyli drzwi i reszte w górę oraz tylny spoiler dachowy był wiekszy i zachodził w dół bokami aż do do końca szyby, maska była bez skrzeli i felgi były już takie zaoblone wiatraki:) Tak jeszcze wracając do silnika to później jeszcze był X18XE, zmienli miske olejąwą na druga stronę i coo za tym idzie bagnet i do EGRa dodali dmuchawe elektryczną, też sie trafiały w Astrach F, procka też pewnie zmienili do tego, ale takimi silnikami już sie nie interesowalem. Aha jeszcze ta pokrywa, kolor nie grał roli trafiały sie i czerwone i czarne w C18XE, dla przykladu C20XE miał chyba z 6 czy 7 rodzai pokrywy swiec w tym z napisem Ecotec nawet a zawsze miał 150koni.
1405 - Uszkodzenie zaworu EGR

Patrz
.::Opel Astra Klub Polska::. Strona Główna » Dział Techniczny » Techniczne » Ogólne » DOWNLOAD
Jak w temacie po wykasowaniu błędu chwile jest dobrze do czasu jak dostanie po garach to znaczy na każdym biegu do spodu,dodam że EGR wyczyszczony i silnik krokowy też.Auto to Opel Astra G rok 1998 silnik 1.6 8 zaworów jedno punkt.
Panowie moze teraz ktoś wiedzą się pochwali Błąd P1405 Gaz Wydechowych Recyrkulacji Systemu Zawór 3, zapala się czek i auto gaśnie.Zawór EGR wyczyszczony.Silnik 8 zawrów bez gazu.
Witaj kolego.Znajdziesz to na allegro,ten nr.aukcji.Tu masz:
ZAWÓR CZUJNIK TURBINY EGR OPEL VECTRA ASTRA OMEGA (numer 582422615).POZDRAWIAM
Cześć

Na wstępnie chciałbym powiedzieć, że nie jestem mechanikiem, ale proszę o poradę. Posiadam Opel Astra 2 z 99 roku. Silnik 1.6, 8 zaworów (beznyna, nie posiadam gazu).

Po odpaleniu silnika i pozostawieniu go na wolnych obrotach, obrotomierz pokazuje małe skoki. Po prostu ta wskazówka faluje lekko, a podczas tego falowania czuć zadrżenie samochodu, bo silnik ma takie małe zadławienia. Te zadławienia są tak co około 30 sekund. Następują one też jak silnik się nagrzeje i załączy się wentylator. Jazda autem, dodawanie gazu wszystko jest wporządku. Tylko na postoju jak silnik działa, ma zadławienia i przez to chyba te obroty falują. Wyszukiwałem już na forum podobne objawy i mechanik wymienił następujące rzeczy: silnik krokowy, wyczyścił przepustnicę (w tym wypadku pomogło mi na blokowanie gazu, bo odpaleniu co jakiś czas blokował mi się gaz i wskoczył na duże obroty i nie szło z tym przez 10 sekund nic zrobić, po czym obroty się wyrównywały), zmienił przewody te do świec co wchodzą, egr był kilka miesięcy temu zmieniony na nowy, bo poprzedni błąd pokazywał. Co można w tej sprawie jeszcze zrobić, bo narazie nie widać poprawy.

Jeszcze inne takie pytanie. Często to nie występuje, ale zauważyłem, że raz po raz jak ruszał i w momencie puszczania sprzęgła następuje jak by takie drżenie i skakanie, ale nie występuje to zawsze. Czy to oznacza awarię sprzęgła? Podobnie dzieje się też, jak jadę przykładowo na drugim biegu, puszczę gaz i zwolni do 30 i wtedy zaczyna mi szarpać samochodem nawet jak utrzymuje prędkość 30 km/h. Dopiero jak dodam gazu, wtedy już jest dobrze. Też nie zawsze ta sytuacja zaistnieje. Nieraz jadę tak podczas zwalniania i jest dobrze.

Dziękuję za wszelkie odpowiedzi
Z poważaniem
Ford w swoich TDCI miał wielkie problemy z pompami i wtryskiwaczami, szczególnie z początku produkcji jak zaczął wkładac do swoich auto silniki z systemem CR, nie wiem jak te wygląda u forda teraz czy PSA cos tam poprawiło czy nie. Natomiast moge więcej powiedziec o silnikach CDTI W GM, oczywiście 1,3 i 1,9 są to konstrukcje fiatowskie. Chcesz astre H więc 1,3 odpada, natomiast jeśli chodzi o 1,9 150 PS (kod Z19 DTH) to w takiej astrze ładnie to to smiga, ale w tych silnikach jest jeden feler, nie wiem czy wiesz ale jest to silnik 16 zaworowy i w kolektorze ssącym ma zastosowane tzw klapy wirowe, kolektor ssący ma 8 kanałów ssących ,po 2 na kazdy zawór, natomiast kazdy jenen kanał dla danego cylindra jest zamykany właśnie klapą, to wszystko razem sterowane jest zwignią połączoną z silniczkiem krokowym tzw nastawnikiem. I nie było by w tym nic nadzwyczajnego, bo większość nowych diesli posiada juz cos takiego, gdyby nie to ze owy mechanizm dzwigniowy sie wyrabia (EGR i sadza w kolektorze sie do tego przyczynia), spada dzwigienka i klapy zostają unieruchomione, efekt spadek mocy pod obciążeniem i spadek osiągów.Poprostu konstruktorzy nie za bardzo to dopracowali bo zastosowali tam klapy z tworzywa sztucznego które łatwo sie wyrabiają . Niestety naprawa polega na wymianie całego kolektora, bo jest to nierozbieralne, koszt spory. Zawzyczaj kazdy silnik z przebiegiem ok 100 tys ma juz z tym problemy, a widac to jak zdejmiemy osłone silnika po tym ze cała dzwigienka spadła z klap.Wiec jak juz polecam silnik 120PS(Z19DT), różni sie on głównie głowicą bo ma 8 wentyli, nie posiada tych klap i jest o wiele mniej awaryjny, a jak chcesz miec więcej pod nogą to lekki program tez nie bedzie dla niego problemem.
rosomakx4 tak jeszcze w kwestii formalnej to fiatowskie 1,3 CTDI to jeszcze więszke kible niz te 1,9, więc myśle ze Opel więcej stracił niz skorzystał na tym mariażu.
Ten temat juz zalozylem i jest na 2-ej stronie forum.Myslalem ze juz wszysko bedzie okey,autem pojezdze przepale pozostalosc ale dalej wystepuje ta usterka. Dla chcacych panow na rozwiazanie problemu prosze o rady. Ten dalszy opis jest skopiowany ze strony 2-ej zeby nie pisac.Co dopowiem. Dopowiem tylko tyle ze zawor egr wyglada dobrze nie ma sadzy ale jest jakby srednio zaolejony,zapocony-chyba to jest normalne.Z tym ze auto oleju nie bierze Rura wydechowa jest jakby juz popielata, ale wywala mi po 15 km juz ta usterke. Kontrolka zapali sie na 30 sekund i zgasnie i blad siedzi jak byk. Jeden z panow pisal ze mial taki problem i oczyscil zawor egr ja tez to zrobilem ale nic z tego. Pozatym ten przewod od egr do podcisnienia kolo przekaznika swiec zarowych tryka brzeczy zawor sam jak dmucham w niego to dziala nie przepuszcza.Czy ten zaworek podcisnieniowy mogl siasc. czyscic go ,ale chyba nie. Pozatym jak depne na gaz to auto bardzo ladnie przyspiesza i co lepsze nawet z rury dymka nie pusci. W co uderzyc. Wywalic EGR czy tez zaworek.Z tego co juz przerabialem to ten zaworek lubi oddawac takie odglosy, ale gdzies tkwi przyczyna bledu .Czekam na panstwa wypowiedzi. teraz przedstawie ponizej cytat z poprzedniego forum ze str. 2-ej. Prosze tez zajzec na tamten post moze coas wiecej panstwo wywnioskujecie. Jesli EGR siada to moze trzyma co prawda ale i tak nie dziala do konca.Pozatym auto smiga bez problemu.Ale nie lubie jak swieci mi na pare sekund ta diabelna kontrolka ( samochody z kluczykiem ) Witam. Zakupiłem Astre 2 DTL 2.0 16 V z 2000 r.Miałem uszkodzony intercooler i non stop wyswietlała sie na desce rozdzielczej ta kontrolka z uszkodzeniem silnika. Po podlaczeniu cdif-a 2 wyskakiwala ta usterka P0400 - układ recyrkulacji spalin- błedny przepły. Zaswiecala sie i gasła przy dodawaniu gazu .Lub róznie ale bardzo czesto. Wiadomo auto dymilo i bez mocy. Po wymianie intercoolera skasowalem takowa usterke i juz sie nie zapalala. Auto chodzilo pol godziny i zaswiecila sie kontrolka ponownie i po podlaczeniu wskoczyla ta sama usterka P0400. Z tym ze zaswiecila na okolo dwie minuty i zgasla. Ale bład zostal zapamietany.Mało mialem do czynienia z takim silnikiem. Czy ktos moze podpowiedziec co zrobic . Moze pojezdzic troche - nie sie to wszysko przepali. Na uszkodzonym intercoolerze zrobilem 800 km z Niemiec i sie zabrudzil uklad. Albo co przeczyscic lub odrazu wymienic jak ktos juz mial taki przypadek.Czemu sie przyjzec blizej. Parownik par paliwa tez wchodzi w gre. Jest uszkodzony i przewody zawiniete kolo zderzaka.Pozdrawiam. To tyle cytatu - prosze o rady. Nie ukrywam temat mam dosc pilny.Za miesiac wyjezdzam i chce skasowac problem.
Witam, autko jak w temacie kod usterki P1405
wg autodaty uszkodzony zawór EGR. Jak sprawdzić czy ten zawór jest sprawny?

Czy można go jakoś wysterować.
Autko pokazuje usterke egr wyczyśćiłem na wyciągnientym zaworze widać prace jak równiez podczas jazdy na testerze widać jego pracę (zmiana napięć, procętowe otwieranie) błąd wykasowany po jakimś czasie powraca.
Ma ktoś pomysł?
Niejaki EdWin usiłował zabić muchę klawiaturą i oto efekty:

 Witam.

Moge kupic autko, ale nie podoba mi sie osad wewnatrz zbiornika
wyrownawczego ukladu chlodzenia. Jak on wyglada w innych Oplach?
Zobaczcie:

 http://ruda.kropka.net/edwart/adhocs/astra_16v/

Podejrzewam, ze kiedys byla awaria uszczelki pod glowica albo
samej glowicy i ten plyn "buzowal". Teraz niby jest normalnie,
choc zostaly slady w postaci tego osadu i jak dla mnie - ale nie znam
tego modelu - podejrzanej pracy silnika.



Jest zapewne tak jak zdiagnozowales - pytanie czy sprzedawca
potwierdza wymiane uszczelki.
Wiek (a za tym przebieg) pojazdu wskazuja ze wymiana uszczelki
juz sie nalezala..

Pytanie kto to robil, co zrobil (zakres) i jak.

Silnik przy pierwszym uruchomieniu pracowal
nierowno (nie wszystkie cylindry), co sprzedajacy wytlumaczyl, ze to z  
powodu prawie pustego zbiornika paliwa. Nie bardzo temu wierzylem, ale  
rzeczywiscie, po zatankowaniu litra czy dwoch problem ustapil. Specyfika
wielowtrysku?



Nie. Raczej cos z zaplonem - zapewne swiece na zimno nie daja iskry
a jak sie nagrzeja/przepalą

Auto ma uszkodzony katalizator, co mogloby potwierdzac "przejscia".



katalizator oryginalny w Astrze wytrzymuje ok 150-200k km.
Potem juz nie istnieje.

Czy Ople sygnalizuja na lampkach awarie sondy lambda?



Zolty "check engine"

Mam wrazenie,
ze komputer silnika pracuje w petli otwartej, ale moze po prostu nie wiem,
jak ten model reaguje na manipulowanie pedalem gazu.



malo precyzyjnie. mnie sie udawalo z trudem regulowac pedalem gazu
obroty z dokladnoscia do 1000 obr.
ma duza bezwladnosc.

Silnik rozpedza    
sie powoli i chwile trzyma podwyzszone obroty po puszczeniu. Moze zimny
tak robi? Na desce nie swieci sie nic z tego co nie powinno sie swiecic.



co znaczy podwyzszone? nie opadaja wogole? czy nie do konca?

Ten silnik ma dosc porąbany dolot. Blizej nieokreslona
ilosc obejsc przepustnicy, kupa przewodow podcisnieniowych...

Jedna z czestych przyczyn wariowania obrotow jest
uszkodzony silnik krokowy obejscia biegu jalowego przepustnicy
(trudno dostepny, w zasadzie kolektor trzeba odkrecac, nowy kilkaset
PLN)

Innym powodem moze byc zacinajacy sie zawor egr (recyrkulacji spalin)
(trudno dostepny ale
zdolny mechanik ze sprawnoscia ginekologa wymieni bez odkrecania
kolektora, nowy 600 PLN, blaszka z uszczelka do zaslepienia w 3 dupy 20
PLN wybor nalezy do Ciebie ;) )

Model: Opel Astra 16, benzynka, z silnikiem 1600 16V ECOTEC rocznik 1995,
z wygladu nie "zajechany" i ogolnie sliczny, tyle ze obawiam sie bardzo
kosztownej naprawy silnika. Taka mniej kosztowna przezyje... :-)



przyjmij, ze mial wymieniana uszczelke pod glowica
i "niewiadomoco" z tego wynika.

sprawdz (kaz sprawdzic) sprezanie w cylindrach (min 13 i bez roznic
miedzy cylindrami)

Ja mialem takie auto w barwach pms od 1999 roku do 2005.

Mimo, ze sprawowalo sie dobrze i niedrogo - wolalbym
1.6 8V albo 2.0 8V 100 KM

duzo prostsze, duzo mniej wymagajace silniki...

Pozdrawiam

Woocash

Koledzy
W wielkiej desperacji jako ostania deska ratunku zadzwoniłem do Opla - centralny Serwis w Warszawie. Poniżej co napisałem i co mi odpisali. W tej chwili co najmniej co drugi dzień wypada mi zapłon dlatego (do skorpiona920) mam zamiar wymienić te cholerne wtryski na używane zobaczę co dalej i napiszę. Poniżej list do Opla jak ktoś jest zainteresowany niech przeczyta.

Witam Serdecznie

W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej proszę o pomoc, ponieważ wszelkie
pomysły już wyczerpałem.
Auto Opel Astra II 1,4 2003 rok nabyłem jako auto roczne demonstracyjne
od Opla ....... Pod koniec gwarancji (drugi rok samochodu)
zaczęły się problemy z wypadaniem zapłonu. Otóż po przejechaniu około 1
km na zimnym silniku samochód tracił moc i zaczynał szarpać, pracować na
3 cylindrach i zapalała się różowa lampka od emisji spalin. Błąd
pojawiał się systematycznie co kilka dni i cały czas trzeba było kasować
błąd. Wreszcie w salonie Opla w ....... podjęto trop - czyszczenie
nagaru, rzekomo nagar był po 20 tys km. Wcześniej zmieniano świece
wymiano filtry czyszczono zawór EGR. Zdejmowanie głowicy i czyszczenie
nagaru pomogło na pół roku. Później było znów to samo aż wreszcie został
uszkodzony stopiony katalizator. Z uwagi iż koszty nowego katalizatora -
były ogromne zdecydowałem się na zakup regenerowanego z nowym wkładem.
Jakiś czas spokój i znów to samo, zima chłód itd. Za jakiś czas znów
czyściłem nagar w serwisie Bosch w ......, to też pomogło na pół roku.
Znów kasowanie błędu, wymiana DIS czyszczenie zaworu EGR zawsze to
pomagało na krótko. Używałem specjalnych płynów STP które miały pomóc,
to też pomagało na jakiś czas a zimą znów problem wracał. Wentylowanie
silnika z jazdą na bardzo wysokich obrotach przynosiło też marny skutek.
Teraz mam zamiar wymienić wszystkie wtryskiwacze chociaż jestem
przekonany że to i tak nic nie da.
Ponieważ jestem dalej bezradny załączam linka z forum Opla gdzie
po prostu sugeruję że jest to wada samochodów marki Opel Astra II do
której nikt się nie chce przyznać. To jest poparte przez wielu
forumowiczów.
Na forum występuje po nickiem "stefan100". Bardzo proszę przeczytać
posty które są pod linkami a zobaczycie nie jestem sam i to nie jest
jedyny problem

http://forum.opel24.com/v...er=asc&start=72

http://forum.opel24.com/v...ght=dis&start=9

Wiem że na forach niemieckich pojawia się ten sam problem

Czekam na jakieś wyjaśnienia bo jedyne co wszędzie mogłem usłyszeć to
sprzedaj samochód i nigdy nie kupuj Marki Opel.
Mam nadzieję że pomogą mi Państwo w tej sprawie.

Z poważaniem ....

A oto odpowiedź

Szanowny Panie

Serdecznie dziekujemy za Pana e-maila z dnia 2/03/09r. dotyczacego Opla Astra II.

Z zalem przeczytalismy o Pana doswiadczeniach zwiazanych z w/w samochodem jak i innych forumowiczow.
Pragniemy poinformowac, iz sprawdzilismy dla Pana kwestie ewentualnej wady zaplonu.
Zgodnie z danymi w naszym systemie, kampanii w poruszonej kwestii nie prowadzono jak i nie wydano zalecen swiadczacych o ewentualnej wadzie elementu.

Mamy jadnak nadzieje, iz pomimo klopotow z uzytkowaniem pojazdu dalsza eksploatacja bedzie przebiegala bez zastrzezen.

Z wyrazami szacunku
Kamila Kwiatkowska
Dział Obsługi Klienta GM

A ja im dalej na to:

Witam

Nie takiej odpowiedzi spodziewałem się od Państwa. Co znaczy zwrot:
"Mamy jadnak nadzieje, iz pomimo klopotow z uzytkowaniem pojazdu dalsza eksploatacja bedzie przebiegala bez zastrzezen."
Eksploatacja przez cały czas przebiega z wielkimi problemami jest cały czas ten sam problem gdzie serwis Opla w Elblągu sobie z tym nie poradził przecież macie coś takiego jak centralny rejestr napraw i na pewno moje naprawy gdzieś były odnotowane.
Miałem nadzieje, że eksperci którzy wypuszczają coś takiego na rynek i szanująca się firma z branży motoryzacyjnej przynajmniej mnie ukierunkują co należy zrobić aby auto zaczęło normalnie funkcjonować, ale oczywiście się pomyliłem.
Przynajmniej z kolegami z forum będę mógł się podzielić dobrą nowiną od Państwa.

Z poważaniem ....
Auto to Nexia z 97r wersja wyposażenia GLE,nadwozie sedan
Seryjnie 1.5 75KM & 123Nm
Początkowo zmianą została poddana seryjna jednostka napedowa
-DF
-Brak katalizatora
-zaspawany zawór EGR
-Kolektor rurowy 4-2-1 z c20xe
-Pierwszy tlumik przelotowy firmy MG Motorsport
-końcowy tlumik -> strumienica KAT-EXPO
-Stożkowy filtr powietrza
-Nadmuch poprowadzony z pod zderzaka rurka o srednicy 80mm
-Przyśpieszony zapłon
-Przefazowany rozrząd
-ECU przestawione z 91 oktanow na 95
-Modyfikacja poddana zostala głowica :
-zawory
-gniazda
-prowadnice
-komora spalania
-kanaly
-spasowane równierz zostały z głowica kolektory



Auto shamowane zostało na 94KM & 137Nm

Jednak jak to w zyciu bywa,apetety rosnie w miare jedzenia Zapadla decyzja o zmianie jednostki napedowej,finanse pozwolily niestety tylko na jednostke 8-zaworowa z Kadetta GSi.
Oznaczenie silnika to 20SEH,który legitymuje sie moca 129KM & 180Nm



W silniku na chwile obecną został zmieniony dolot powietrza,ze stożkiem umieszczonym w nadkolu oraz pewnym modyfikacja została poddana głowica,t.j splanowana o 1.1mm,poprawione oraz powiekszone zostały kanały dolotowe ,kanaly wydechowe powiekszone oraz spolerowane "na lustro",zamontowane zostały krótkie prowadnice (nie wnikaja w kanaly),poza tym wymienione zostały uszczelniacze zaworowe oraz zawory docierane z gniazdami.

Zawieszenie
-KIT (sprezyny + amortyzatory o skróconym skoku) FK Automotive -60mm/-40mm

Styl zewnetrzny
-Felgi ATS Exclusive Line Typ Q 15x6,5 ET35
-Usunięte oznaczenia marki i modelu
-Wyciete pomarańczowe bańki z kierunkowskazów przednich i tylnich
-Biale boczne kierunki zapożyczone od Opla Astry
-Grill
-Spoiler na klapie dedykowany do Nexii
-listwa od Forda Focusa pod przednim zderzakiem

Styl wnetrza
-Sporotwa Kierownica Formula 1 o średnicy 320mm z naba Luisi
-Kubełkowe podgrzewane fotele Recaro z astry gsi
-pas szelkowy firmy Schroth






>